Wednesday, March 18, 2009

wedding day

15 mac hari bersejarah bagi kakak saya rabiah hanani dengan jejaka pilihannya abdul hafiz.Sedih saya saat akak saya diijabkabulkan dengan suaminya.Umpama kehilanhgan seorang kakak rasanya tetapi bagi saya perkahwinan akak saya kali ini yang paling best sebab for the first time i bring my friends to my hometown..kinda fun.... Tapi bukan itu yang saya mahu ceritakan di sini...... tanggal 13 mac 2009 bapa sedara saya kembali ke rahmatullah...linangan air mata abah mampu mencairkan kerasnya hati saya..perlahan-lahan saya merapati abah..tujuan saya hanyalah untuk menenangkan hati abah.saya memeluk abah skuat hati.saya cium pipi abah akhirnya......saya mengalah..abah tetap statik di atas sejadahnya..terus-terusan berzikir..pada saya mungkin itu mampu memberi ketenangan pada abah....air mata saya turut mengalir..."Ya Allah tempatkan bapa saudaraku di kalangan orang-orang beriman..tau tak apa saya rasakan ketika saya memeluk abah...saya merasakan suatu perasaan kesedihan mengalir dalam diri saya... esoknya abah nampak seperti biasa.....pernikahan kak nani diteruskan dan sekali lagi abah mewalikan pernikahan tersebut seterusnya melakukan akad... mlm itu saya juga tak mmpu melelapkan mata..teringat-ingat abah di rumah....... cakap pasal kahwin berkali-kali saya mengatakan pada kawan-kawan saya yang sya tak mau berkahwin..btol ke??itz a joke friends.....blum tiba untuk saya memikirkan perkara tersebut...setakat ni jujur saya katakan hati ini masih belum tersangkut dekat mana-mana lelaki lagi....bagi saya lelaki yang baik itu adalah laki yang mampu menjaga dirinya dari sebarang fitnah duniawi(wanita) dan lelaki yang baik tak akn mencemarkan wanita dengan pujukan rayu....thats may lead to kemaksiatan..... ni last post coz tggal 25 ari lagi nak exam

0 comments:

Post a Comment