Sunday, March 22, 2009

class party....

maafkan saya kerana tak dapat menghadiri parti tersebut...setelah susah payah korang organize boleh pulak saya tidak menghadiri parti tu....yup saya tau kita classmate da dekat setahun and right after this we may not be able to see each other....actually boleh jek kalau ukhwah kita kuat...keadaan menyebabkan saya berada dalam ketidakselesaan...why all of this creepy thing must happen??.... Maafkan saya andai saya tersalah.... yup saya berfikiran ortodok...(i wonder the true spelling pe eh).... alasan...alasan dan alasan.... benci saya dengan alasan.... dalam pada saya dalam delima sama ada mahu pergi ke tidak.......... di suatu petang right after solat zuhur... saya membuka sebuah buku... saya bukanlah seorang yang cintakan budaya membaca tapi... petang tu entah mengapa terusik hati membaca buku kisah wanita-wanita islam yang hebat... page pertama saya buka.... kisah adam dan hawa.... perkara pertama saya baca.... maafkan saya andai saya tersilap..... "jagalah pergaulanmu dengan wanita-wanita itu melainkan telah berlakunya akad dan penerimaan mahar.......... akhirnya apa yang terbuku di hati terjawab jua... maafkan saya...saya tak mampu berada dalam keadaan demikian.... yup sya tak sporting dalam pergaulan... hati merintih lagi... bertanya..."sanggup kau melukakan hati rakan kelasmu"... namun apa yang dapat ku jawab...."demi peganganku...aku rela.......jihadku bukan hanya pada jilbab yang dipakai...malah pada perkara-perkara sebegini...aku umat akhir zaman...aku umat Nabi Muhammad...aku hamba Allah...... wallahuallam... aku insan yang tidak pernah sempurna

0 comments:

Post a Comment