Wednesday, August 15, 2012

staz saif berbicara...mengetuk iman



Ketika ini saya termenung panjang bagaimana untuk merasai kebahgiaan itu.
Saya ada berkata kepada kawan-kawan saya

“jika saya diberi peluang untuk memilih kos yang berlatarkan engineering” tapi itu lah hakikat sesuatu perkejaan. 

Tidak pernah ada sesuatu kerja yang terlalu mudah…..kesukaran itu ada sahaja di mana-mana…malah saban hari dalam kehidupan kita, ada sahaja badai yang menimpa….badai tersebut yang Allah timpakan kepada kita melatih kita agar lebih kuat…lebih bersedia dengan badai yang lebih besar di masa hadapan…….

Nikmat kesenangan itu datangnya setelah kesusahan……..maka berbahgia la orang yang sedikit itu….orang yang sedikit yang dimaksudkan adalah orang yang bersyukur. 

Petikan dari tazlirah ustaz hasrizal-syukur itu jika diterbalikkan perkataannya akan jadi kasyara….iaitu bermaksud terbuka….terbuka hijabnya untuk melihat perkara yang dia ada…yang digunakan untuk memuji Allah,,,berapa banyak nikmat yang harus disyukuri…..berbeza pula dengan orang yang kufur….pandangannya terhijab dari perkara-perkara yang dia ada…..sentiasa berkeluh kesah dengan perkara yang mereka tiada……..

Alhamdulillah awal pagi yang indah,di isi halwa telinga dengan tazkirah ustaz hasrizal……hari yang baik untuk mulakan kerja…………..InsyaAllah ada rezeki jumpa saya di industry…..engineer itu satu kerja…pelatih di latih untuk kerja yang sebenar…takutnya saya terhijab yang saya ada……….jom jadi hamba yang bersyukur…

0 comments:

Post a Comment