Wednesday, August 15, 2012

bila tak kisah berlegar di kalbu



Saya bersembang 2,3 mesej dengan kawan saya….

Saya orang nya susah nak tinggal orang yang kenal…
Ada masa…lebih kredit….teringat2…hantar la 2,3 mesej…..
Saya orangnya tak berapa nak kaya…….nak kol tak berapa nak mampu….
Kalau tak mampu sangat pun…cukup la doa…
Saya tak berapa nak baik….x berapa nak disukai human being…..begitu juga animal being…baby being?....folk being?...roomate being?..sister being….dan juga being2 yang lain
But saya akan tetap berdiri di sini…buat tak kisah…masih sukar untuk menepati janji….menepati masa lebih tepatnya….
Tapi bukan itu yang saya nak ceritakan sebenarnya….saya nak ceritakan betapa…….just read the story below
Satu hari saya kol mak..abah saya..sembang….tanya….”mak masak apa puasa ni?”….lalu mak saya pun jawab….”ala…masak biasa-biasa saja…cukupla berbuka kami bertiga”…..saya pun dengan sifat tak kisah “…oooo…kude(bhasa korea)…..” ataupun…”oh sokka(japan)”…
Tiba-tiba saya teringat kakak saya…lalu saya pon kol la..
“kakyan bawak lauk yang mak bawak…”saya lagi sekali dengan sifat x kisah..ulangi perkara yang sama……
Letak je telefon…..i tell myself…….mommy cook something special but she did not want to hurt my feeling as well……
Cerita berikutnya hamper sama…tapi lain
Saya hantar mesej kepada kawan saya….
“pasti seronok berbuka dan bersahur bersama-sama”
Lalu kawan saya blas…
“mana ada….biasa-biasa sahaja kami di sini…”
Alangkah seronoknya dapat berbuka bersama keluarga perantauan x gitu…keluarga perantauan=kawan-kawan yang merantau bersama…..
Dan saya berfikir…maybe she did lie..maybe not…whatever it is she did not want to hurt my feeling….
Lost word…………………

Right after the incident…people just scared to use my thing….takpe saya tak kisah….the word tak kisah….mengisahkan orang lain tak gitu………bila saya kisah….i just work it out myself sampai the feeling back to tak kisah……….

0 comments:

Post a Comment