Monday, May 11, 2009

n

terlelap seketika tatkala aku mencari idea untuk menulis sesuatu.. mungkin kerana letih... mungkin kerana aku sendiri belum pasti akan apa akan terjadi pada hari esok jam menunjukkan 2.49a.m pasti kini semua umat manusia sedang enak diulik mimpi indah..dan saya masih didepan monitor..menaip sesuatu yang saya sendiri tidak pasti... saya menatap blog seorang rakan yang bakal bergelar seorang guru..di hati saya..kagum dengan teknik penulisan..masakan tidak penuh dengan input-input yang berguna bagi saya umat manusia di bumi ini..seringkali saya lupa akan kehadiran blog kawan saya seorang ini..maka saya terus menatap walaupun diri saya kini lelah dengan kehadiran berita yang mengejutkan sebentar tadi... tak pe lah..tenang dan cool..jangan sedih..esok cuba lagi kata-kata ini pemberi semangat kepada saya...mana lagi harus dibiarkan langkah kaki yang lemah dan sedia lemah meneruskan perjalanan hidup yan kian lama kian malap...saya bertenang mencari jalan...saya tak layak mengeluh mahupun berputus asa dengan apa yang terjadi kepada saya sekarang..saya tak mahu jadi seorang muslimah yang lemah... sejenak saya terfikir saya memerlukan rawatan psychology..ini umpama trauma bagi saya... mungkin perlu dihapuskan kemurungan tatkala saki baki cuti masih banyak lagi tidak digunakan...adakah mungkin..jantung yang berdegup..otak yang berfikir...tangan yang masih menaip tatkala dinihari ini masih akan berfungsi pada esoknya..saya bukan bercerita pasal commit suicide tapi ajal.... saya pernah diminta agar diberi kesusahan dari kesenangan agar diri ini terus mengingati Allah tuhan yang satu...sentiasa dibelenggu kesusahan agar diri ini tidak pernah bongkak..tidak pernah terfikir untuk menidakkan kesederhanaan...

0 comments:

Post a Comment