Monday, May 9, 2011

kerana tangan ini....kerana kepala ini.....

puas dulu aku menceritakan bagaimana aku fight for it....

ambil subjek yang aku sendiri pun tahu tentang kedudukannya di dalam diri aku......

puas ke sana sini....berhabis wang.....

namun di penghujungnya......

aku hanya insan kerdil yang tak dapat menerima hakikat sebenar yang aku telah gagal sekali lagi.....

aku menundukkan kepala.....

badan terasa sengal.......ketawa bukan lagi hiburan....hanya termenung bersendirian......

kerana tangan ini....hati terluka.....

kronologi:

aku mengambil subjek mekanik untuk kali ke-2...

semiggu sebelum exam----->start hilang pedoman

sampai malam sebelum exam lagi aku hilang pedoman.....

sampai pagi exam.......

aku menangis kesyahduan...........

ke mana perginya kamu wahai pengetahuan.......mahu sahaja aku meninggalkan dewan....dan tidur.......

kepala terasa begitu kosong dengan kesengalan badan berganda-ganda

dalam kepala----->"apa yang akan ku berikan kepada mereka yang berhabisan wang kerana aku.....kenapa aku gagal lagi sekali.....kenapa aku langsung tak ingat pape nih...kenapa?.............."

tiada lagi semangat untuk meneruskan kehidupan.................

kalau kau bagi kan aku segunung kebahagiaan........akan ku tolak mentah2 dengan seinfiniti kekesalan....kekecewaan....adakah perlu aku mengulang untuk ketiga kalinya...............tak mampu tersenyum....tak mampu berbicara.....

-------sesak-------------biarkan aku sendirian

0 comments:

Post a Comment