Saturday, March 5, 2011

kerinduan

sem kali nie..makin getir terasa.....

pundak di kiri dan kanan terasa berat untuk di galas....

berbagai mehnah di hadapi..namun setia menasihati diri agar bersabar....

masa terasa betul-betul terisi di akhir sem nie....

di suatu malam.....

terfikir saya akan amanah di kiri dan kanan...taklifan yang tak pernh surut dek kerana tangguhan....

di mana saya ketika ini......

sudah bersediakah saya di hari pengadilan kelak......

sudah bersediakah saya untuk digantikan dengan umat yang lebih baik dek kerana culasnya saya pada taklifan diberi......

semuanya di pertimbang......

dalam suatu majlis ilmu....saya ditegur berkenaan diri.....

kata dia....

"ingatlah saudari....kalau saudari rasa macam nak sgt nak dunia....Allah akan bebankan saudari dengan bebanan2...berbentuk keduniaan....."

saya terdiam.....saya terfikir..........

adakah dunia pengakhiran hidup saya.....setakat dunia sahaja kah..............

di waktu yang lain.....

di waktu kami sekeluarga membersihkan rumah.......

di waktu kelapangan saya......

terdetik dalam hati.....

walaupun sebentar...namun terasa sungguh nikmat....dengan kelapangan yang dikurniakan....

terkenang-kenang saya akan kesibukan berada di kampus....

rindu pulak rasanya......

saya mencintai kehidupan yang sibuk....kerana kesibukan itu suatu kelazatan.....

Insha Allah dengan kesibukan itu.....kurang lah suatu pembaziran..........

dibebankan dengan banyak kerja merupakan suatu peringatan....

iaitu...masa tak pernah menunggu kita.........

0 comments:

Post a Comment